יקיר שריקי | משרד רואי חשבון | טלפון:0526202242 | shriki.cpa@gmail.com

מקדמות מס הכנסה

מקדמות מס הכנסה

מהו תשלום מקדמות מס הכנסה?

כל בעל עסק עצמאי חייב בתשלום מקדמות מס הכנסה אלא אם כן הוא לא מגיע למצב של חבות מס. תשלום מקדמות מס הכנסה נועד להבטיח את התשלום השנתי למס הכנסה תוך התחשבות בבעל העסק שמקבל את האפשרות לפרוס את תשלום המקדמות על פני השנה כולה. כך החייב בתשלום מס לא מסכן את תזרים המזומנים שלו לאורך שנת המס. רשות המיסים היא זו שקובעת לעצמאי את אחוז המקדמות לתשלום המס על פי המחזור שלו בשנת המס הקודמת, המחזור הצפוי ותחום העיסוק שלו.

איך מתבצע תשלום מקדמות מס הכנסה?

מקדמות מס הכנסה משולמות באמצעות פנקס מקדמות. בעזרת פנקס המקדמות בעל העסק מדווח באופן חודשי או דו-חודשי על מחזור העסקאות שלו וכמובן מתעד את תשלום המקדמות למס הכנסה. אם נקבעו לכם מקדמות בסכום גבוה תוכלו להקטין אותן ואף לבטל אותן באמצעות הגשת מסמכים מתאימים אך רחו בחשבון – אם לאחר הגשת הדוח השנתי למס הכנסה יתברר שעליכם לשלם עוד מס יגבה מכם הסכום בבת אחת. על אותו משקל, אם שילמתם סכום גבוה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם תקבלו את כספכם בחזרה.

מקדמות מס הכנסה

מה חשוב לדעת על תשלום מקדמות?

לתשלום המקדמות חשיבות רבה בניהול תזרים המזומנים של העסק שלכם. תשלום מקדמות נמוכות מדי יגרור הוצאות רבות בסוף השנה ולעומת זאת תשלום מקדמות גבוהות מדי עלול ליצור אצלכם לחץ מיותר וקשיים בתזרים. על מנת לחשב את גובה המקדמות הנכון עבורכם כדאי שתפנו לרואה חשבוון אמין ואחראי שיסייע לכם.
במשרד רואה חשבון יקיר שריקי נסייע לכם בניהול גובה המקדמות למס הכנסה. אנו מספקים שירות ייחודי למשרדנו ומבצעים בחינה של גובה המקדמות בכל רבעון בכדי להתאים אותן למחזור העסקי ולהימנע מתשלום חובות למס הכנסה בסוף השנה.
משלמים סכומים לא הגיוניים בכל חודש? מקבלים דרישות תשלום גבוהות ממס הכנסה בסוף השנה? התקשרו עכשיו למשרד רואה חשבון יקיר שריקי בגן יבנה ותאמו פגישת ייעוץ.