יקיר שריקי | משרד רואי חשבון | טלפון:0526202242 | shriki.cpa@gmail.com

פתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה

מי עונה להגדרה של עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא למעשה עסק אשר מורשה לגבות מע״מ מטעם המדינה. בעל העסק מוסיף את סכום המע״מ לעסקאות שהוא מבצע ומשלם את המע"מ בחזרה למדינה. כמו כן עוסק מורשה מקבל החזר מע״מ על הוצאותיו.

רוצה להפוך לעוסק מורשה?

למשרד רואה החשבון שלך חשיבות רבה בתהליך הקמת העסק ולאורך כל הפעילותרואה חשבון הוא הסמכות אליה תפנו בכדי  לנהל את החשבונות שלכם, להגיש דו''ח שנתי למס ההכנסה, הרו"ח שלכםיקבע את גובה המקדמות למס הכנסה וביטוח לאומי,  ישלם עבורכם שלם את המקדמות החודשיות או הדו חודשיות ויבחן האם הן מתאימות להכנסות לאורך השנה.

רו"ח יקיר שריקי ילווה אתכם עוד משלב פתיחת התיקים וידאג לעשת הכל באופן חוקי ומסודר וגם באופן שישתלם לכם בטווח הארוך. העובדות בשטח הן ברורות – שימוש בשירותים של רואה חשבון מקצועי ואמין לצורך פתיחת תיקים והקמת עוסק מורשה הוא הדרך הנכונה מבחינה מקצועית, חוקית וכלכלית.

רישום עוסק מורשה במע''מ

בשלב הראשון של תהליך פתיחת תיק עוסק מורשה יש להגיע למשרדי המע''מ הקרובים למקום מגוריכם או למקום בית העסק שלכם. כאשר לעסק שלכם יש כתובת מוגדרת ושונה ממקום המגורים השיוך לפקיד השומה יעשה לפי כתובת העסק. על מנת להימנע מעיכובים ותקלות עליכם לברר לאיזה סניף אתם שייכים ולהצטייד בכל המסמכים הדרושים:

  • טופס 821 – טופס רישום מלא וחתום
  • תעודת זהות
  • חוזה קנייה או שכירות של מקום העסק
  • אסמכתא על קיום חשבון בנק לעסק

במעמד הרישום תקבלו הסבר על אופן חובת הדיווח למע"מ - מדי חודש או מדי חודשיים. אופן הדיווח למע"מ יקבע בהתאם לגובה מחזור העסקאות הצפוי של העסק.

כמו כן תקבלו טופס לתשלום שובר תשלום לדיווח הראשון. רק אחרי השלמת הרישום תוכלו לקבל אישור עוסק מורשה באופן מיידי ומספר עוסק. בהמשך תקבלו תעודת עוסק מורשה בדואר.

פתיחת עוסק מורשה במס הכנסה

לאחר פתיחת התיק במע"מ תוכלו לגשת לשלב הבא - ביקור במס הכנסה, במשרדי פקיד השומה הקרוב לבית העסק. לפגישה הזו עליכם להצטייד במסמכים הבאים:

  • טופס 5329 – דו''ח המפרט את פרטיו של העוסק המורשה והצהרה כללית על מקורות ההכנסה שלו. הטופס כולל את כל הפרטים הנדרשים לפתיחת התיק ובלעדיו לא ניתן להתחיל בתהליך.
  • צילום תעודת זהות וספח
  • אישור על קיום חשבון בנק

לאחר שתשלמו את אגרת הרישום במשרדי מס ההכנסה תקבלו פנקס מקדמות לתשלום, כאשר גובה המקדמות נקבע לפי אחוז מסוים מהמחזור המקובל בענף אליו העסק החדש שלכם משתייך. את סכום התשלום למקדמות ניתן להקטין או להגדיל ואפילו לבטל במקרים מיוחדים.

פתיחת עוסק מורשה בביטוח לאומי

סיום תהליך פתיחת עוסק מורשה מתבצע במשרדי המוסד לביטוח לאומיכאן תידרשו למלא טופס דין וחשבון רב שנתי -  6101, ובו מפורטים נתונים שונים המתייחסים לכמות שעות העבודה השבועיות הממוצעות החזויות, לתאריך תחילת העבודה שלכם כעצמאים, צפי ראשוני לגבי הרווחים החודשיים החזויים ועוד. פרטים אלה יקבעו את מעמדכם העתידי כעוסק במוסד לביטוח לאומי ובעיקר את הסכום החודשי שתדרשו לשלם כעצמאים.

זכרו - רו"ח מקצועי אשר מכיר את התהליך יוכל לבצע עבורכם את פתיחת התיקים ולחסוך לכם זמן יקר, אנרגיה ועיכובים. אנו במשרד רואה חשבון יקיר שריקי מציעים לכם שירות פתיחת עסק חדש. אנו נייעץ לכם כיצד לפעול בתהליך פתיחת העסק החדש שלכם ונבצע עבורכם את פתיחת התיקים בפועל - כך שאתם תוכלו להתחיל לעבוד. כמו כן אנו מציעים עוד מגוון שירותים לעסקים.

 

התקשרו עכשיו - טלפון: 0526202242 יקיר שריקי רואה חשבון

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אנא הזן הודעה.